תעשיה ישראלית - נשואים לאפייה בריאה

מאת: דני וגלית

'תעשייה ישראלית' נשואים למאפייה הבריאה

בחיפוש אחרי העוגייה הטובה אפשר לסמוך על המאפים של 'דני וגלית', בית מאפה שלא קופא על שמריו ותמיד נע קדימה, תוך הקשבה לבריאות הגוף ולבלוטות הטעם

העסק שלנו הוקם ב-2009 בעקבות שינוי תזונתי שעברנו בעצמנו", מספר דני, בן הזוג לחיים ולעסק של גלית. "הגענו להבנה שאפשר לאכול אוכל בריא ומזין שיהיה גם טעים ומפנק. החלטנו לעזוב את מקומות העבודה שלנו – גלית כמנהלת רשת חנויות בפריסה ארצית ודני כמנהל עיתון 'עכבר בריא' – ולהתמסר לנושא האפייה הבריאה.

היום אנחנו מאפייה המתמחה באפייה בריאה מדגנים מלאים והאתגר שלנו – לתת מענה לפינוק ליד הקפה או לארוחת בוקר מזינה ללא נקיפות מצפון.

כדי לעמוד באתגר ויתרנו מראש על חומרי גלם קלסיים של קונדיטוריה – קמח לבן, מרגרינה, חמאה, ביצים ושמנת. הוויתור הזה אִפשר לנו ליצור מוצרים ללא כולסטרול, ללא חומרים משמרים וללא חומרים מהחי. במקומם בחרנו בקמחים מלאים, בעיקר קמח כוסמין מלא, ממתיקים טבעיים ושומנים חיוניים. השאיפה שלנו היא ללמוד ולהתחדש בכל הנוגע לתזונה מיטיבה ולהעביר את הידע הזה הלאה באמצעות המוצרים מעשה ידינו.

חדשנות היא ערך מרכזי שאנחנו מקדמים. התזונה היא תחום דינמי מאוד, וכל הזמן נוספים חומרי גלם וטרנדים חדשים.

אחד הנושאים החמים בשנים האחרונות הוא הפחתת סוכרים. בעקבות מחקר שעשינו בנושא, יצרנו שיתופי פעולה, ובעזרתם ייצרנו מגוון של מוצרים ללא תווית אדומה של סוכר.

שיתוף פעולה ראשון יצרנו עם חברת סטארט-אפ ישראלית בשם 'דומתוק'.

הפתרון של 'דומתוק' נקרא ® Incredo Sugar, והוא מבוסס על סוכר קנים טבעי, ולכן הוא בעל טעם ותכונות של סוכר קנים. הטכנולוגיה הזו משפרת את יעילות הובלת הסוכר לקולטני הטעם שעל הלשון, מה שמאפשר הפחתה של 30%-50% מהסוכר במתכון, תוך שמירה על אותו טעם מוכר ואהוב על הצרכנים, וללא תוספת כלשהי של חומרים מלאכותיים.

שיתוף פעולה נוסף הוא ייצור עוגיות עם הממתיק sweetango - תחליף סוכר שרכיביו מהטבע, מאושר על ידי האגודה הישראלית לסוכרת, שמכיל אפס קלוריות ואפס אינדקס גליקמי.

שיתופי הפעולה הללו מאפשרים לנו ליצור עוגיות עשירות בטעם ודלות בפחמימות.

בעקבות הביקוש ההולך וגובר למוצרים ללא גלוטן, הקמנו לפני כחמש שנים מאפייה נוספת למוצרים המתאימים לנמנעים מגלוטן. המוצרים מיוצרים במאפייה בייצור מופרד לחלוטין ואנחנו אף מקיימים בקביעות בדיקות מעבדה על מנת לוודא שאכן אין גלוטן במוצרים.

גם כאן היה לנו חשוב לשמור על איכות חומרי הגלם, והעוגיות מיוצרות מקמחים איכותיים כמו קמח שקדים וקמח אורז מלא בשילוב אגוזים ופירות מיובשים.

אנו מקיימים שיתוף פעולה מרגש נוסף עם 'עמותת מאור' שתומכת באנשים תשושי נפש, בעלי עבר של התמכרות. אנחנו משלבים אותם במערך הייצור שלנו, ומאפשרים להם חזרה למעגל התעסוקה.

שתף את הדף