אתגר העונות, לעבור את המעבר

עונת המעבר היא תקופה קשה להרבה תינוקות וילדים והיא מתאגרת במיוחד את ההורים, הרוצים להקל על ילדיהם. בעיות בריאות קיימות לאורך כל השנה מחריפות בעונת מעבר: תופעות כגון עור מגורה, נזלות, שיעולים טורדניים וגירודים בעיניים נהפכות לבלתי נסבלות, מקשות על ההירדמות ומשבשות את אורח החיים. לפניכם כמה טיפים להקלת תסמיני אלרגיה שונים >>

מאת: נטלי שוינקלשטיין - נטורופתית N.D טבעונות ובריאות למשפחה



בעיות עור

אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור):

בעיה נפוצה, במיוחד בשנים הראשונות לחיים. חשוב מאוד להימנע ממוצרים כימיים שונים הקיימים במוצרי קוסמטיקה כמו מגבונים, שמפו וסבונים, קרמים ומשחות, ולהעדיף מוצרים אורגניים מחומרים טבעיים.

נוסף לכך, עדיף להלביש את הילדים בבגדים לבנים כי הצבעוניים מכילים יותר כימיקלים. הדבר יכול להיות מאתגר אצל ילדים, כי על בגדים לבנים הלכלוך נראה מיד לעין, אך גם גופיה לבנה מתחת לחולצה צבעונת יכולה להביא להקלה.

רצוי להימנע במידת האפשר מתוספות ומתוספי תזונה סינטתיים המכילים חומרים משמרים, חומרי טעם וריח וצבעי מאכל.

רצוי לשמן את העור כל הזמן כדי שלא יהיה יבש. חשוב לעשות זאת בעזרת חומרים טבעיים בלבד: חמאת שיאה או שמן קוקוס יעשו עבודה מצויינת (חשוב שיהיו מכבישה קרה). 

אמבטיה עם שיבולת שועל מרגיעה מאוד את עור והאדמומיות. הכניסו חצי כוס שיבולת שועל גרוסה דק ואורגנית לגרב, קישרו ושימו במים פושרים. השרו במים לא יותר מעשר דקות. אפשר להוסיף שתי טיפות לבנדר אורגני למים.

מבחינה תזונתית, מומלץ מאוד להוריד מוצרי חלב מכל סוג וכן סוכרים מעובדים, כולל קמח לבן ומוצריו. יש להרבות באכילת פירות וירקות אורגניים ולצרוך מקורות מחיים של אומגה 3 כמו אבוקדו, זרעי צ'יה, המפ ופשתן ועלים ירוקים ואצות כמו ספירולינה קפואה (מומלץ להוסיף גם אומגה 3 איכותית צמחית כתוסף). כמובן, יש להתאים את המרקמים לפי גיל התינוק או הילד.

בעיות נשימה

אסטמה ושיעול: בעיות אלו מחמירות מאוד בעונות מעבר. להקלת הנשימה מומלץ להשתמש בשמנים אורגניים מהסוגים הבאים: רוונסארה, איקליפטוס (לתינוקות איקליפטוס לימוני) ומנטה. יש לשים אותם בדיפיוזר בלילה וכך הילדים נושמים את השמנים ונשימתם נעשית קלה יותר. אפשר למרוח רוונסארה מהולה בשמן נשא (שקדים או זרעי ענבים) על החזה והגב אחרי מקלחת- זה מחטא ומקל את הנשימה.

ליחה: רצוי להשרות זרעי פשתן שלמים במים (שלוש כפות זרעי פשתן על כוס מים), להשאיר בהשריה למשך 3 שעות ואז לסנן ולשתות את המים. זה מאוד מקל את פינוי הליחה. גם חליטות תימין עושות עבודה נפלאה בטיפול בליחה.

כאב גרון, גרון מגרד: מומלץ להשתמש בצמח מרפא שנקרא 'איסטיס' לטיפול בבעיות גרון, הוא מקל כמעט מיידית את התסמינים ומתאים כמעט לכל גיל. רצוי להתייעץ עם נטורופת לפני תחילת השימוש. אפשר גם לערבב חצי כפית סודה לשתייה בחצי כוס מים פושרים ולגרגר, זה מאוד עוזר לכאבי גרון ולצרידות.

עיינים מגרדות, דומעות ושורפות: מומלץ להשתמש בחליטת תה קמומיל אורגני עם זרעי כוסברה. יש להרתיח כף מכל סוג בליטר מים נקיים ואז לסנן ולצנן. עם צמר גפן יש להזליף על כל עין שתי טיפות. אפשר גם לטבול צמר גפן בחליטה, לסחוט מעט ואז להניח על העיניים (עדיף צמר גפן שונה לכל עין) להקלת הגירוד. הכי חשוב לנסות לא לגרד, שכן הגירוד מחמיר את העקצוצים. כמו כן, טיפות קלנדולה הומיאופתיות יכולות להביא להקלה.

טיפים כלליים שמתאימים לטיפול בכל אלרגיה ומחזקים את מערכת החיסון

ויטמין סי, רצוי מסוג ליפוזומולי הנספג טוב יותר, אכניצאה נוזלית ללא תוספים, כורכומין לתינוקות וילדים - אפשר להשתמש רק בתיבול (השתמשו בתבלין כורכום איכותי ואורגני והוספו לאבוקדו או לטחינה. רצוי לא לחמם את הכורכרום כדי לשמר את התכונות הרפואיות שלו).

טיפים כלליים לחיזוק מערכת החיסון

מזונות שכדאי לאכול: פירות וירקות אורגניים, עשבי תיבול טריים אורגניים, עלים ירוקים מסוגים שונים כגון קייל, תרד, מנגולד, בייבי ועוד - אורגניים גם כן, אגוזים ושקדים לא קלויים, זרעים שונים כמו צ'יה, פשתן, המפ ושומשום מלא, דגנים מלאים כגון אורז מלא, כוסמת לא קלויה (ירוקה), קינואה, דוחן, אמרנט, גריסים (אפשר גם גריסי פנינה), קטניות: אפונה, שעועית בכל הצבעים, סויה לא מהונדסת גנטית, עדשים בכל הצבעים, לחמים מקמחים מלאים, עדיף ממחמצת: כוסמין או שיפון.

לשתות הרבה מים, תה ירוק אורגני או חליטות מעשבי תבלין עדינים, כמו לואיזה או קמומיל.

מזונות שכדאי להוציא מהתפריט

מוצרי חלב מכל סוג, ביצים, קמחים לבנים (בייחוד חיטה), לעיתים תירס, תוספי מזון שונים כמו חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, חומרים מתחלבים וצבעי מאכל, שמנים מזוככים כמו שמן קנולה, סויה או חמניות, סוכר מעובד ומוצריו, מזונות עם ממתיקים מלאכותיים.

כדאי לעשות שינוי משמעותי באורח חיים על מנת לבצע שינוי משמעותי במצב בריאותכם. מומלץ לבצע בדיקות דם מקיפות לויטמינים ומינרלים וללכת לאבחון מעמיק ולהתאמת תוכנית טיפול, על מנת לנסות ולזהות אם יש חוסרים תזונתיים שיכולים להשפיע על מערכת החיסון.

                                          


נטלי שוינקלשטיין - נטורופתית N.D טבעונות ובריאות למשפחה | 054-203774 | סוקולוב נחום 75 , חולון | www.to-heal.com

שתף את הדף