צבע מהטבע

המדריך להכנת צבעי מאכל טבעיים בבית                  

צבעי מאכל, בין אם אנו עוסקים באפייה, או לא, הם חלק מחיינו. חלקם השתנו עם הזמן, חלקם הוסרו מהמדפים בשל תקנות מחמירות שמטרתם להגן על גופנו, ועדיין כשיש חגיגה, נראה שאין בלי עוגה, ורצוי שתהיה צבעונית ויפה במיוחד, אז מה לעשות שקרם טבעי לא מגיע בגוון ירוק זרחני?

פונים לצבעי המאכל, אז איך נפתרים מהדברים המזיקים, בלי לוותר על חגיגת הצבעים? אפשר להגיע בבית לצבע טבעי, ללא חשש מתופעות לוואי שליליות שלו על הגוף...

ראשית יש לדעת, בבית לעולם לא נגיע לצבעים הזוהרים של צבעי המאכל המלאכותיים, היתרון שלהם בצבעים העזים, אך יש להם מחיר בריאותי.

לצביעה בייתית קיימות מספר שיטות, הראשונה; צביעה בסיסית עם תבלינים או פירות מרוסקים, השנייה; לבשל ירק או פרי בצבע מסוים ואת התערובת שבישלנו לסחוט דרך מסננת, לבשל שוב עם מעט סוכר קנים כדי להסמיך אותה עד לקבלת ג'ל מימי אותו אפשר לערבב עם קוקוס, קצפת ועוד....

חשוב לדעת צבעי המאכל הטבעיים מחזיקים מספר ימים בלבד, יש להכינם בסמוך לשימוש ככל שניתן, היות ובניגוד לצבעים המלאכותיים, אין בהם חומרים משמרים.

צבע ירוק- מקבלים משימוש בעלים ירוקים כדוגמת תרד, נענע, פטרוזיליה ועוד... על ידי טחינת העלים בבלנדר סטיק עם מעט מים, בישולם למשך כחצי שעה וסחיטתם דרך מסננת דקה במיוחד או בד, ובישולם שוב עם מעט סוכר קנים עד לקבלת ג'ל דליל מאוד.

צבע חום הוא גם הצבע הקל ביותר להכנה, על ידי הוספת קקאו או קפה לחומר אותו רוצים לצבוע. כמות קטנה מאוד תיתן צבע חום בהיר מאוד שקרוב לצבע גוף, וכמות גדולה יותר תשפיע מאוד על הטעם ותעניק גוון כהה עשיר.

צבע צהוב או כתום- ניתן לבחור באופציה פשוטה בה משתמשים באבקת כורכום לצביעת התערובת, רלוונטי רק לשימוש בכמות קטנה של אבקה, שכן היא עלולה להשפיע מאוד על הטעם הסופי. עבור צהוב או כתום בהיר ניתן להשתמש בגזר מגורד ומבושל במים עד כדי כיסוי, מרתיחים ומבשלים, מרסקים עם בלנדר מוט ואת התערובת מסננים ומחזירים לסיר עם מעט סוכר קנים ומרתיחים שוב עד למיצוק, הנוזל יהיה בסופו של דבר במרקם ג'לי מעט נוזלי.

צבע סגול / כחול או ורוד- מאותו המוצר מקבלים מספר צבעים. טוחנים כרוב סגול, מכסים במים ומבשלים כ-10 דקות. טוחנים בבלנדר מוט את התערובת ומסננים דרך בד, מחזירים את הנוזל המצומצם לסיר ומוסיפים כף סוכר קנים ומצמצמים את התערובת. הצבע שיצא הוא סגול, לקבלת צבע כחול מוסיפים לתערובת שקיבלנו מעט סודה לשתייה.ליצירת צבע ורוד, יש להוסיף מעט מיץ לימון. אפשרות נוספת, היא הוספת פירות יער מרוסקים לתערובת שמבקשים לצבוע. אוכמניות יהיו סגולות בעוד פטל יצא ורוד אדמדם.

ניתן כמובן לערבב בין התערובות וכך לקבל גווני ביניים מעניינים.

אז למה אתם מחכים.... הטבע אצלכם במקרר..


שתף את הדף