נעים להכיר....שמרי בירה!

נעים להכיר... שמרי בירה!!! שמרים יבשים ולא פעילים, לכן אין להם כוח תסיסה. הם עשויים מפטריות חד תאיות שמניחים אותם להתרבות על מצע של קני סוכר ודבשה (מולסה), לאחר מכן קוצרים את השמרים, שוטפים, מייבשים ואורזים אותם.             

בני האדם השתמשו בשמרים עוד בטרם ידעו לכתוב. בכתבי חרטומים ישנו מידע על תרבויות מצריות עתיקות שהשתמשו בשמרים כדי להתפיח לחם לפני למעלה מ-5000 שנה. 

שמרי בירה, בניגוד לשמם, לא יהפכו אתכם לשיכורים... אז מה כן ?

שמרי בירה הם שמרים יבשים ולא פעילים, לכן אין להם כוח תסיסה. הם עשויים מפטריות חד תאיות שמניחים אותם להתרבות על מצע של קני סוכר ודבשה (מולסה), לאחר מכן קוצרים את השמרים, שוטפים, מייבשים ואורזים אותם.


 


למה לא כדאי לפספס אותם?

 יש בהם שיעור גבוה של חלבון, ברזל, אבץ, סלניום, אשלגן זרחן וויטמינים מקבוצת B. כמו כן הם מקור עשיר של מינרלים, במיוחד כרום. 

 



השוס?!

לשמרי הבירה טעם מיוחד המזכיר טעם של גבינה מעושנת, במיוחד פרמז'ן, לכן הוא משמש כתחליף גבינה עבור רגישים ללקטוז, טבעונים או עבור מי שמעוניין לגוון את תזונתו עם תחליף עתיר בחלבון ויטמינים ומינרלים. 

ניתן לבזוק אותם כתבלין מעל מנה, או להוסיף אותם לקראת סוף הבישול כדי ליצור אפקט של הקרמה, כתחליף לגבינה צהובה, שמנת או רביכה שנוהגים להכין עם קמח חלב וחמאה. 
שמרי הבירה משתלבים מעולה ברטבים, כתוספת לפסטה, תבשילים ומאפים, קציצות או גבינות טבעוניות קשות, כתוספת לסלט ירקות, או כממרחים. 

רוצים לטעום את שמרי הבירה:

אבקת שמרי בירה

פתיתי שמרי בירה 

שתף את הדף