מנקאי- ירק העלים הקטן בעולם שחייבים להכיר

לא צריך להיות צמחוני או טבעוני כדי לאמץ מזונות על לתפריט היומי


שם חדש מצטרף לקבוצת מזונות העל, הוא גדל פה בישראל בקיבוץ בארי ועשיר בערכים תזונתיים ובחלבון ומעבר לכך יש לו יתרונות אקולוגיים. מנקאי הינו ירק העלים הזעיר בעולם, כ 0.5 מ"מ הגדל ללא גבעולים ושורשים בבריכות מים  ללא מגע יד אדם והירק היחידי הידוע המכיל ויטמין B12 בצורתו הפעילה ובכך יכול לשמש תחליף לצריכת בשר. למנקאי טעם מינימלי המאפשר לשלבו בכל מנת מזון מבלי להשפיע על הטעם והריח של המנה.

המנקאי הוא מקור עשיר לברזל זמין הנספג ביעילות ומוטמע בהמוגלובין, אומגה 3, ויטמין,B12  ויטמין  ,A , E אבץ, חומצה פולית סיבים תזונתיים, פוליפנולים ונוגדי-חמצון נוספים, כמו גם מרכיבים נוספים המסייעים לחיזוק המערכת החיסונית.

מנקאי הינו מקור עשיר לחלבון איכותי זמין הנספג ביעילות, הוא כולל ריכוז גבוה של חלבון (כ-45 אחוזים מתכולתו בירק היבש, ומכיל את כל 9 החומצות האמיניות החיוניות לצריכה במזון (שאינו מיוצרות ע"י גוף האדם) , בהרכב דומה לזה של חלבון ביצה. בניסוי קליני מבוקר בבני אדם כל חומצות האמינו החיוניות מהמנקאי נספגו בגוף האדם בדומה למקורות חלבון מקבילים. כמו כן ניכרה עלייה מובהקת בסרום ברמת ויטמין B12 בקרב צורכי המנקאי.

בניסוי קליני נוסף  בקרב כ 300 משתתפים משותף של אוניברסיטת הארוורד ואוניברסיטת בן גוריון הוכח כי מנקאי הינו מקור עשיר לברזל זמין הנספג ביעילות ומוטמע בהמוגלובין.

לאחר חצי שנה של צריכה יומית של שייק מנקאי על רקע הפחתה בצריכת בשר- לא פגעה אלא שיפרה משמעותית רמות מאזן ברזל וחומצה פולית בגוף האדם.

בניסוי קליני מבוקר בבני אדם, צריכת שייק מנקאי לעומת שייק יוגורט השווה ברמת הפחמימות ושאר אבות המזון: המנקאי גרם לעלייה מתונה ואיטית יותר ברמת הסוכר, בפינוי מהיר יותר של הסוכר מהדם וברמות ייצור סוכר נמוך יותר בכבד בבדיקות רמות סוכר בצום בבוקר. כמו כן השיג המנקאי תחושות שובע טובות יותר.

רוצים לנסות את המנקאי?>> https://bit.ly/2OIMq3V

שתף את הדף