כל מה שרציתם לדעת על המנקאי

ולא חששתם לשאול


מנק מה? מנקאי! ירק המנקאי , הוא זן מטופח השייך למשפחת צמחי מים שמשמש במשך מאות שנים כמזון בדרום מזרח אסיה.
מנקאי הוא ירק העלים הזעיר בעולם (גודלו 0.5 מ"מ) שגדל על פני בריכות מים, בעל הרכב תזונתי מיטבי  יחודי הכולל בין השאר חלבון מלא, ברזל והירק היחיד שמכיל  B12 בצורתו הפעילה והזמינה  – מדובר בבשורה מהפכנית של ממש למבקשים לשמור על בריאותם, למפחיתי בשר, לצמחונים וטבעוניים.

איך משלבים מנקאי בתזונה היומית ? 

ירק המנקאי יכול לשפר את התרומה הבריאותית של כל סוג מאכל בו הוא משולב, למנקאי טעם מינימלי המאפשר לשלבו בכל מנה מבלי להשפיע על טעמה. 
את המנקאי שמגיע אליכם קפוא בקוביות, מוציאים מהמקפיא ומשלבים בתפריט היומי בקלות וללא מאמץ, בכל מנה שאתם מכינים לכם ולמשפחותיכם: שייקים, ממרחים ,סלטים, מרקים, תבשילים , רטבים ואפילו מאפים וקינוחים.
פשוט תוסיפו קוביה או שתיים למנה האהובה עליכם ושיהיה לכם לבריאות.

מה היא הדרך הנכונה להשתמש בקוביות המנקאי?
אנו ממליצים להשתמש בקוביות מנקאי קפואות בהכנת מנות קרות כמו שייקים, גלידות, ממרחים – טחינה, יוגורט וכו'.  ניתן אף להוסיף קוביות קפואות בתהליך הבישול תבשילים שונים: מרק, רוטב פסטה, פשטידות וכו'.
לשימוש במאכלים בטמפרטורת החדר או בשימוש חלקי בקוביה אנו ממליצים להוציא מהמקפיא את כמות הקוביות הנדרשת כ 5 דקות לפני השימוש ולהמתין להפשרה, את הקוביות שהופשרו ניתן לשמור לאחר שימוש במקרר ליום עד יומיים , לא ניתן להקפיא שנית.

האם כל הערכים של מנקאי נשמרים גם בבישול ואפייה?
את המנקאי אנו אוספים בכל יום והוא מגיע אליכם למקפיא כשהוא בצורתו הטבעית המיטבית. המנקאי משתלב נפלא בבישול ובאפיה.
במסגרת הבדיקות שאנו עורכים לירק המנקאי נבדקו תכונותיו גם לאחר שימוש בטמפרטורות גבוהות הזהות לטמפרטורות הבישול והאפיה הסטנדרטים ונמצא כי ערכיו התזונתיים נשמרים כמעט בשלמותם לאחר תהליכים אלו למעט ויטמין C הידוע שנפגם בחימום.


כמה מנקאי מותר לי לצרוך ביום?
מנקאי הינו ירק עלים המהווה מקור טוב לויטמינים מינרלים וסיבים תזונתיים והצריכה לגבי אינו שונה מזה של כל ירק ירוק אחר.
יחד עם זאת, ההמלצה היא לא לחרוג מהצריכה היומית האישית המומלצת של ויטמינים ומינרלים. במידה וקיים מידע או עולה חשש אפשרי לגבי נסיבות רפואיות או גופניות כלשהן, אשר עשויות להצדיק דפוס צריכה מסוים, מומלץ וכדאי להתייעץ עם רופא או עם הגורמים המקצועיים המוסמכים.
מה המינון היומי המומלץ?
אנו ממליצים על שימוש ב 1-2 קוביות מנקאי קפוא ליום. בדומה לכל ירק ירוק אחר, המינון המומלץ הינו פרטני ואינו ניתן בהתוויה גורפת לכלל הציבור. המלצות צריכה הן עניין אינדיבידואלי ועל כן, עליהן להתחשב בהרגלי התזונה האישיים של כל אחד ואחת.
על גבי המארז תוכלו לקרוא את כל הערכים התזונתיים לקוביה אחת קפואה של מנקאי.


האם למנקאי יש תופעות לוואי ?
למיטב ידיעתנו, עד כה לא דווחו מקרים בספרות העולמית הקושרים בין צריכת צמחי ה  Duckweed הכוללת את ירק המנקאי, לתופעות לוואי ותגובות אלרגיות.
כדי להבטיח את בטיחותו, מנקאי עובר תהליכי חיטוי ובקרה מדוקדקים ביותר העומדים בתקנות משרד הבריאות. יחד עם זאת, במידה וקיים מידע או עולה חשש אפשרי לגבי נסיבות רפואיות או גופניות כלשהן, אשר עשויות להצדיק דפוס צריכה מסוים, מומלץ וכדאי להתייעץ עם הגורמים הרפואיים או מהגורמים המקצועיים המוסמכים.

האם מנקאי מתאים לי גם בתקופת ההריון וההנקה?
מנקאי הינו ירק עלים השייך למשפחת צמחים המקובלים לצריכה במזרח הרחוק, אך הוא חדש לגמרי בעולם המערבי ואין מידע לגבי צריכתו בקרב נשים בהריון או מניקות. ירק המנקאי, בדומה לכל שאר הירקות הירוקים, מהווה מקור מזון בריא המכיל מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים.
ככל הידוע לנו אין איסור על צריכת מנקאי בזמן ההריון או הנקה. עם זאת, אין הנאמר כאן מהווה חוות דעת, עצה או המלצה מקצועית, רפואית או תזונתית כלשהיא, ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורמים רפואיים או מקצועיים מוסמכים בנוגע לשימוש בירק בתקופת ההריון או ההנקה. אנו מזמינים אותך לקבל ייעוץ מקצועי על ידי הגורמים הרפואים המוסמכים בנושא.


האם מנקאי מתאים גם לקטנטנים שלי?
מנקאי הינו ירק עלים השייך למשפחת צמחים המקובלים לצריכה במזרח הרחוק, אך הוא חדש לגמרי בעולם המערבי ואין מידע לגבי צריכתו בקרב פעוטות. מאחר ולא בוצע כל מחקר קליני בנושא, אין לנו כל מידע לגבי ההשפעה שעשויה להיות  לצריכת מנקאי בקרב תינוקות ופעוטות. 
ככל הידוע לנו אין איסור על צריכת מנקאי בפעוטות וילדים. עם זאת המידע אינו מהווה המלצה לשימוש במוצר, עצה רפואית, עצה תזונאית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם הגורמים הרפואיים או המקצועיים המוסמכים. אנו מזמינים אותך לקבל יעוץ מקצועי מהגורמים הרפואים המוסמכים או מהגורמים המקצועיים המוסמכים.
ויטמין B12 בירק ? יש דבר כזה ?

הגוף זקוק לויטמין B12 כדי לייצר DNA, תאי דם אדומים, חלבונים, הורמונים וליפידים (שומנים). הוא גם המפתח לבריאות מערכת העצבים, חיוני למערכת החיסון ובעל תפקיד חשוב בהפחתת הסיכון לאירועים מוחיים ולמחלות לב. גם תהליך חילוף החומרים בגוף לא יעבוד בצורה חלקה בלעדיו.
עד היום היה נהוג לחשוב שויטמין B12 פעיל, מצוי אך ורק במקורות מזון מעולם החי. 
ובכן ... כל זה היה נכון עד שפורסמו לאחרונה תוצאות של מספר מחקרים שבוצעו באוניברסיטאות ובמכוני מחקר מובילים : אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת בן גוריון, מכון ויצמן ואוניברסיטת UC Davis ,ששינו את חוקי המשחק והוכיחו מעל לכל ספק כי ירק המנקאי , בניגוד לצמחים אחרים, מכיל ויטמין B12 טבעי, פעיל ונספג ביעילות רבה בגוף האדם.
זאת בשורה ענקית לצמחונים, טבעוניים וכל מי שמעוניין להפחית את צריכת המזון מן החי.
מזמינים אתכם להיכנס לאתר שלנו, לקרוא ולעיין במחקרים שהתפרסמו על ירק המנקאי .  www.eatmankai.co.il


אז כמה אנרגיה צורך הפלא הזה ? 

בעידן של משבר אקלים מתמשך, לצד משבר בריאותי וכלכלי גלובלי, גאה חברת האגרו-פוד טק הישראלית הינומן על היערכותה יוצאת דופן במימוש החזון למציאת פתרונות להפחתת התלות במזון מן החי תוך שמירה על קיימות כדור הארץ בתהליך גידול ויצור המנקאי.
גידולו מתבצע בחממות סגורות, ממוחשבת ובמודל חקלאות מדייקת ללא מגע יד אדם , ללא צורך באדמה, שימוש בכמויות מינימליות של מים ואנרגיה. גדל ונקצר 365 יום בשנה, ללא תלות בעונות השנה.
להשוואה-  בצריכת מים לייצור 1 גרם חלבון מלא המנקאי דרוש רק 4.5 ליטר מים לעומת 13.5 ליטר מים לביצה (הנמוך ביותר מן החי) או 77 ליטר מים מבקר (הגבוה ביותר) וכל זאת כשהוא מציג ערכי קיימות מן הגבוהים בעולם. 

אז הוא בעצם האח הקטן של הספירולינה ?

אז זהו שלא, מנקאי הינו ירק עלים בעוד ספירולינה, היא חיידק כחולי (ציאנובקטריה), כלומר חיידק שמסוגל לבצע פוטוסינתזה ולייצר את כל מזונו בעצמו. 
ירק המנקאי והספירולינה מחזיקים במכלול ערכים תזונתיים המטיבים עם הגוף, אך ערכיו של ירק המנקאי גבוהים יותר והוכחו מחקרית כנספגים בגוף האדם. 
ההבדל המשמעותי ביותר טמון בטעם , בעוד שלספירולינה טעמים ירוקים ל"מטיבי לכת" לירק המנקאי טעם מינימלי המאפשר לשלבו בקלות בכל מנת אוכל מבלי לשנות את טעמה וריחה האהוב.

האם ניתן לבקר בחממות ?
חברת הינומן מגדלת את המנקאי בגידול הידרופוני בר קיימא, באופן סטרילי וללא מגע יד אדם בחממות הגידול בקיבוץ בארי תוך שימוש בטכנולוגית גידול חדשנית ואוטומטית, רק צוות מקצועי מצומצם מורשה להיכנס לחממות לצורך בקרה.

האם מנקאי כשר?
כן. למנקאי תעודת כשרות בהשגחת בד"צ העדה החרדית ירושלים וכן תעודת כשרות למהדרין בהשגחת הרבנות שדות נגב.


מוזמנים ליצור קשר ישירות לשאלות נוספות

contact@eatmankai.com

www.eatmankai.co.il

שתף את הדף