התמכרות מתוקה

קשה יהיה למצוא אדם שאינו אוהב שוקולד אך בקלות נמצא את אלה המכורים אליו. שוקולד עושה לנו פשוט טוב!  


שוקולד הוא כמו סם טבעי הגורם לנו להרגשה נעימה ומשפר פלאים את מצב הרוח, וזאת מכיוון שמבחינה כימית הוא מעלה את רמות הסרוטונין במח, והפרשתו בגוף גורמת לנו תחושת שיכרון ושימחה.חומר נוסף המשתחרר במח הוא פנילאטילאמין- אותו החומר המופרש כאשר מתאהבים.

מקורו של פרי הקקאו באזור האמזונס והאנדים, ואח"כ הוא נדד עם בני המאיה למרכז אמריקה. בני המאיה והאצטקים השתמשו בו להכנת משקה מעורר ומריר, ללא תוספת סוכר, הנקרא בשפתם "שוקולטל"- מים מרירים. לפני כ 450 שנה הגיעו משלוחים ראשונים של פולי קקאו לאירופה, ולמשקה המריר נוסף סוכר ווניל להמתקה. לאחר יותר מ 200 שנה, אם המצאת השיטה להפרדת השומן מפולי הקקאו, החלו לייצר את השוקולד המוצק המוכר לנו.

70%,100%, חלב או לבן- מה זה אומר?

חמאת הקקאו ואבקת הקקאו, אלה הם מוצקי השוקולד הנמצאים בכל שוקולד, אך בכמויות שונות. האחוזים המוטבעים על האריזות מציינים את כמות מוצקי הקקאו הנמצאים בו. בשוקולד מריר 70%, ישנם 70% חמאת קקאו ואבקת קקאו, ו30% הנותרים הם תוספות כמו סוכר, לציטין וכו. ככל שאחוזי המוצקים גבוהים יותר, השוקולד נחשב איכותי יותר

שוקולד חלב הוא המצאה חדשה יחסית וחלק מהתוספות הוכנסו גם רכיבי חלב לשוקולד. טעמו מתוק יותר והוא נמס בקלות על הלשון.

שוקולד לבן מכיל חמאת קקאו,ותוספות נוספות, אך אינו מכיל אבקת קקאו. אי לכך יש הגורסים שזהו בכלל לא שוקולד אמיתי אלה סתם שקר, לבן.....

חשוב לשים לב לתוספות השונות שמוכנסות לתוך טבלאות השוקולד, ותמיד עדיף שהבסיס יהיה מפולי קקאו אורגנים אשר שומרים על הערכים התזונתיים של "פרי האלים" הנפלא הזה.

אז איך מכינים פרלינים /  טראפלס משוקולד וטחינה?

200 גרם שוקולד מריר לא ממותק

1 כוס טחינה גולמית

ממיסים את השוקולד, מערבבים פנימה את הטחינה. אפשר להוסיף קורט מלח, אגוזים קצוצים, פירות מיובשים, קוקוס ועוד.. או פשוט להשאיר ככה.

להעביר לתבנית פרלינים, או לשטח על תבנית, להעביר למקפיא עד לרגע שמתחשק לכם משהו טעים.

וזה טעים גם בלי סוכר.

שתף את הדף