חלה במלית תרד וריקוטה

המתכון יותר קל ממה שהוא נראה וניתן לקצר את ההכנה באמצעות שימוש בתרד קפוא במקום בתרד טרי מבושל, ולהכין את המלית יום מראש.          

המתכון באדיבות : פיליס גלזר

חלה גדולה (12 מנות לפחות)

חומרים לבצק:

2 ביצים

1/4 כוס שמן זית

2 כפות דבש או סוכר

1/2 1 כפיות מלח

1 כוס מים פושרים

1/2 1 כוסות קמח כוסמין מלא

1/2 1 כוסות קמח לבן מנופה אורגני או קמח כוסמין לבן+ קמח לבן ללישה

2 כפיות שמרים יבשים או 15 גרם שמרים טריים

1 חלמון ביצה טרוף+ 1/2 כפית מים, להברשה

שומשום, לקישוט

למלית:

1 כוס (500 גרם) תרד טרי מבושל או תרד קפוא מופשר וסחוט היטב

250 גרם גבינת ריקוטה, מסוננת

6 עלי ריחן טריים חתוכים לרצועות או 1/2 1 כפיות אורגנו טרי קצוץ

פלפל שחור טחון גס, לפי הטעם

1 שן שום, כתושה

1/2 2 כפות מחוקות סולת מלאה

לקישוט:

תערובת גרעינים וזרעים שאוהבים (כמו דלעת, חמניות, שומשום ופשתן)

אופן ההכנה:

1. בקערה בינונית, מערבבים עם מזלג את הביצים, השמן, הדבש או הסוכר, המלח והמים.

2. בקערה אחרת, מערבבים עם כף עץ את הקמחים והשמרים.

3. יוצקים את תערובת הביצים והשמן לקערה עם הקמח ומערבבים עם כף עץ, עד שנוצר בצק. אם הבצק דביק מדי, מוסיפים מדי פעם מעט קמח מנופה (אך לא יותר מדי!) הבצק צריך להיות מעט דביק בפנים, אבל לא להידבק לקערה.

4. מקמחים משטח עבודה ומניחים עליו את הבצק. לשים עם הידיים 5 דקות שלמות, עד שהבצק חלק ולא דביק. מקמחים מדי פעם את משטח העבודה (לא יותר מדי, כדי שהבצק לא יהי כבד ודחוס).

5. מעבירים אץ הבצק לקערה משומנת והופכים אותו בתוכה, כך שכולו יצופה בשכבה דקה של שמן, מכסים את הקערה במגבת מטבח נקייה ומתפיחים במקום חמים  עד שהבצק מכפיל את נפחו, כ- 45 דקות.

6. מוצאים מהבצק את האוויר במכת אגרוף במרכזו, נותנים לבצק לנוח 5 דקות, בינתיים מרפדים תבנית אפייה גדולה בנייר אפייה ומחממים את התנור ל-180 מעלות.

7. מכינים את המלית: קוצצים היטב את התרד (מוודאים קודם שהוא יבש מנוזלים). קוצצים היטב את התרד (מוודאים קודם שהוא יבש מנוזלים). מניחים בקערה, מוסיפים את שאר חומרי המלית ומערבבים.

8. מרכיבים את החלה: מעצבים את הבצק לצורה אובאלית (אליפסה). מניחים את המלית במרכז הבצק, לאורכו. באמצעות סכין חדה או מספריים חותכים את הבצק משני צדיו לרצועות באלכסון (כמו נוצה). קולעים את הרצועות זו מעל זו, כך שהמלית מציצה מביניהן. מהדקים היטב את הקצוות.

9. מברישים את הבצק בתערובת החלמון והמים, מפזרים מעל את תערובת הגרעינים והזרעים. אופים בתנור החם כ-25 דקות, עד שהחלה בצבע ברונזה- שחום, חלקה התחתון יבש וחום ובטפיחה עליו נשמע צליל חלול. אם החלה לא מוכנה, מעבירים אותה לרשת של התנור ואופים 5-8 דקות נוספות, או מכבים את התנור ומשאירים אותה על הרשת 10 דקות

שתף את הדף