על פרפרים, חדקניות וחרקי מזון נוספים

כולנו חווינו את החוויה: פותחים את המזווה והנה מתפרפר לו מעופף קטן ומסמן כי הארון נגוע והגיעה השעה לעשות טיפול.        


כאשר מדובר במזון שאינו מרוסס ואינו מכיל חומרי שימור התופעה בולטת עוד יותר. גם החיות הזעירות ביותר יעדיפו אוכל ללא רעלים, קרוב יותר לטבע

המצאות חרקים במזון לא מעידה על איכות המזון ובכל זאת זה אינו מצב נעים.

עש המזון הוא פרפר הבוקע מביצים קטנטנות אשר הוטלו במזון או על גבי שקית האריזה. קשה מאוד להבחין בביצים והאפשרות היחידה היא לבדוק היטב את השקית ולחפש אחר חורים זעירים או קורים דקיקים המעידים על מזון נגוע ועל 'אורחים לא רצויים' במוצר.

חרק מוכר נוסף הוא החדקנית, חיפושית זעירה עם ראש מאורך בצורה של חדק, החודרת אל המזון ואוהבת במיוחד  את גרגירי הדגנים, הקמחים ומוצרי הפסטה.

כדי למנוע התפתחות של פרפרים וחרקי מזון נוספים כדאי לשמור בקירור או בהקפאה את מוצרי המזון 'המועדים לפורענות'. רצוי, במיוחד בתקופת הקיץ, לקנותם בכמויות קטנות.

אם כבר גיליתם חרקים אצלכם בין המדפים יש צורך לערוך ניקוי יסודי. הוציאו הכול מהארון, בדקו כל אריזה וצנצנת, וכל מה שנגוע - לפח. את המדפים יש לנקות היטב ומומלץ עם מים בתוספת כמה טיפות של שמן לבנדר או רוזמרין. אם יש מגירות בארון כדאי לעבור גם על המסילות.

לאחר שהכול חזר לקדמותו אפשר לשים בצנצנות המזון כמה עלי דפנה יבשים או להשאיר בארון צמר גפן ועליו כמה טיפות של שמן לבנדר/ רוזמרין. הקפידו לטפטף כל כמה ימים.

ושיהיה קיץ נעים לכולנו!

שתף את הדף