נעים להכיר... משמש אורגני ניצת הדובדבן

משמש - כתום? אורגני? אוזבקי? חשוב לדעת מה ההבדלים אז בואו נעשה קצת סדר          

כבר משחר ההיסטוריה ייבשו פירות על מנת ליהנות מהם גם בימים שהפרי לא בעונתו. פירות יבשים עוברים תהליך של ייבוש אשר במהלכו המים בפרי הטרי מתאדים, ריכוז הסוכר הטבעי שבפרי עולה, הפרי מצטמק ומשנה את צבעו- זהו התהליך הטבעי אשר יקרה גם בבית אם תניחו לפרי להתייבש באוויר חם או בשמש.

בימינו לפירות כהים ומצומקים אין יחסי ציבור כל כך מוצלחים והם אינם "מצטלמים טוב" בעיני הלקוח, ולכן מוסיפים חומרים סינטטיים (פוספטים וחומרי הזגה) אשר יישמרו את הצבע היפה והעז של הפרי, יתנו לו ברק מפתה, "ינפחו" את המוצר, יזרזו את תהליך הייבוש ויאריכו את חיי המדף שלו.

פירות יבשים אורגניים שומרים על תהליכי ייבוש טבעיים ואין בהם תוספות. אמנם תקבלו פרי כהה יותר, לא נפוח ולא מבריק, אך תוכלו ליהנות מכל היתרונות התזונתיים ללא חומרי שימור ותוספות לא טבעיות.

האחרון ברשימה הוא המשמש האוזבקי שיש האומרים שתהליך הייבוש שלו הוא טבעי לחלוטין, בשמש, לפעמים אף כשהפרי עוד על העץ. יש לציין כי הוא אינו אורגני, וגם פה נכנסים בדר"כ חומרי שימור שונים כמו גופרית- כדאי לבדוק

במיוחד בתקופת טו בשבט, כשאתם באים לקנות פירות יבשים עשו את הבחירה המושכלת- שימו לב למראה וזכרו שצבעים זוהרים רצוי שיישארו בקלמר....

קוסקוס עם משמשים ושקדים

מרכיבים:

כוס קוסקוס מלא אורגני 'ניצת הדובדבן' או קוסקוס 'תבואות'

100 גרם משמש מיובש אורגני 'ניצת הדובדבן'

חופן שקדים קלופים

חופן צימוק אורגני 'ניצת הדובדבן'

מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:

מכינים את הקוסקוס על פי הוראות היצרן

חותכים את המשמשים לרבעים וקוצצים את השקדים. מוסיפים את הפירות היבשים

והשקדים לקוסקוס, מתבלים במלח ובפלפל, מערבבים.

בתאבון!

שתף את הדף