משלוח של בריאות ו”מיני-מן” מפתיעים לפורים

מאמרה של כרמל מילנר סער מאתר " סלונה"        

השנה החלטתי לפנק את היקרים/ות לי במשלוח מנות ייחודי, איכותי ואף בריא. שמתי פעמיי אל הסניף הקבוע שלנו של רשת “ניצת הדובדבן”, ידעתי כי שם אמצא את מבוקשי.

פעם חשבתי שרק אני סוחבת טראומת ילדות מחג פורים. איך תמיד הייתי מכינה ביחד עם אמא שלי את משלוח המנות הכי שווה ומושקע, אוזני המן הום מייד עם שוקולד (כי איזה ילד/ה אוהב/ת פרג?), חטיפים איכותיים, שוקולד טעים והכי חשוב, האריזה הייתה תמיד מרהיבה. אבל אז הגיע רגע החלפת משלוחי המנות ואיכשהו תמיד אני נותרתי עם צלחת חד פעמית עטופה בנייר צלופן שראה ימים מקומטים פחות ובה הייתה אוזן המן עם תמרים/פרג, וופלים ללא אריזה שהותירו פירורים על הכל, סוכריות טופי, רעשן ובמבה, לא באריזה חלילה אלא מפוזרת בכיף על הכל. חזרתי הביתה שפופה בכל פורים ואמרתי לאמא שלי שבשנה הבאה לא נשקיע כל כך במשלוח המנות. ובכן, כמובן שזה לא קרה, עד היום, בגיל 41, משלוחי המנות שיצאו תחת ידיי תמיד יהיו סופר מוקפדים. כשהכרתי את זוגתי, לפני כמעט 8 שנים, דיברנו על פורים ומה מסתבר? היא סוחבת איתה בדיוק את אותה טראומה. כמה השקענו, ככה לא קיבלנו משלוח מנות ראוי בהתאם, ולא חלילה כי לא התאפשר, אלא פשוט כי להורים מסויימים זה היה בעיקר מעיק והוכן ברגע האחרון.

צ’אי מסאלה של ניצת הדובדבן
צלמת: כרמל מילנר-סער


השנה החלטתי לפנק את החלק הבוגר שבמשפחתי/ חברותיי, מאחר ואחייניי/ותיי כבר גדולים. ידעתי שלא ארצה שוב משלוח מנות סטנדרטי, מושקע ככל שיהיה, אז החלטתי שהשנה הולכים על טעים, בריא ובעיקר מקורי. לאחר גיבוש הרעיון, ידעתי שאמצא את מבוקשי ב”ניצת הדובדבן”, רשת בתי הטבע המובילה בישראל, יחד איתם בחרתי והרכבתי את משלוח המנות השווה הזה. כי אפשר גם אחרת בפורים.

הסניף היה עמוס בקונים/ות ומצד שני, עמוס גם באופציות. ידעתי שעליי להישאר ממוקדת ולבחור דברים שמצד אחד יהיו בריאים ממש או לפחות יחסית ומהצד השני שלא יהיו מבאסים עבור המקבל/ת. אחרי שנים שאנחנו קונות מהסניף שלנו במרכז הרצליה, את כל הדברים השווים והיותר בריאים למזווה שלנו, כמו: חלב שקדים, קטניות, שמן זית, תבלינים, ממרחים ועוד, ידעתי שאפשר לסמוך על המותגים הנמכרים ברשת, בנוסף למותג הבית ובעיקר על הטריות שלהם.

וכך נארז לו משלוח של איכות ובריאות עם קורטוב מקוריות, מכירה לא מעט אנשים שיעדיפו אותו על כל משלוח של אוזני המן קנויות או ממתקים/חטיפים.

רוטב מייפל טהור של Great northern צלמת: כרמל מילנר-סער


משלוח של בריאות- “ניצת הדובדבן”:

1. שמן זית כתית מעולה, אורגני ומקומי של חברת הר ועמק. (רמת חמיצות % 0.8). 2. סירופ מייפל אמיתי וטהור(מקנדה כמובן), של חברת Great northern, שאחרי שתטעמו אותו על פנקייק לא תבינו איך קניתם את הפושטי לפני כן. 3. קוסקוס אורגני 4 דגנים של חברת תבואות, טעים ומהיר הכנה תוצרת איטליה. כי אם אפשר שיהיה קצת יותר בריא וגם טעים, אז למה לא? 4. צ’אי מסאלה רויבוס אורגני של המותג של ניצת הדובדבן כי בכל זאת עדיין חורף. תה מתובל וארומטי עם: קינמון, ג’ינג’ר, ציפורן ועוד. 5. תערובת עשירה לסלט, עשויה מחומרים טבעיים בלבד ועשירה בסיבים ובחלבון של חברת שקד-תבור. בין המרכיבים: סויה, גרעיני חמניה ודלעת. 6. ממרח ירקות השוק אורגני ומעולה של זיתים ועגבניות של חברת Tartex הגרמנית. ממרח טבעוני ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל. מתאים גם למריחה וגם לשילוב עם פסטה. 7. שלושה חטיפי חלבה משומשום מלא, ממכרים למדי, של המותג ניצת הדובדבן, בטעמי: שקד, אגוזי מלך וצ’יה. נשנוש מתוק ובריא. 8. ממרח חלבה- דבש עם סילאן של משק לין- שאנחנו ממש אוהבות את מוצריהם, ממרח מתוק שיכול להיות תחליף מצויין לשוקולד (ונחזור אליו בהמשך). 9. לסיום סיומת- המוצר המשובח ששום בית בימינו לא שלם בלעדיו- שמן קוקוס כתית אורגני גם הוא של המותג ניצת הדובדבן ויכול לשמש לכל כך הרבה דברים טובים הקשורים לתזונה, דרך בריאות ועד לטיפוח. זהו שמן המופק מאגוזי קוקוס שלמים הגדלים בתנאים אורגנים (ללא כימיקלים, דשנים ועוד). מכיל ויטמינים d,c,a.

מיני-מן בהתהוות צלמת: כרמל מילנר-סער


כמובן ששום משלוח מנות לא מושלם ללא טאץ’ אישי ומשהו שהוא לגמרי הום- מייד. אז החלטתי לחזור אל מתכון עוגיות מעולה שלי, שהפך להיות מתכון לאוזני המן. בחרתי להכין משהו קצת אחר מעוד אוזני המן וגם כאן, להקפיד שזה יהיה בריא (יחסית כמובן). אז יצרתי אוזניים קטנות ומתוקות ולהן החלטתי לקרוא: “מיני-מן”. ההכנה שלהן דורשת מעט יותר הקפדה בגלל הגודל וכמות המילוי המדודה הנדרשת, אך לפעם ראשונה שלי ובכלל, יצא נפלא.

המילוי הנבחר היה מי אם לא ממרח החלבה-דבש המופלא מתוך המשלוח, הוא מתקתק במידה, טעים ואף ייחודי.

צלמת: כרמל מילנר-סער


יתן להרכיב משלוח דומה או שונה לגמרי ממגוון מוצרים אחר שיש ל”ניצת הדובדבן” להציע, יש הכל מהכל לטבעונים, צמחוניים, נמנעים/ות מגלוטן ואוכלי כל. אם המשלוח מיועד גם לילדים תוכלו לבחור ממרח קקאו למשל במקום חלבה-דבש.  תמצית וניל איכותית ואמיתית, ריבות, גרנולה, תכשירים טבעיים לשיער או לגוף ועוד. השירות היה מעולה והמחירים בהחלט הוגנים יחסית לרמת המוצרים ובכלל.

* כך נוצר לו שת”פ מקסים עם רשת אהובה ומצליחה. הגעתי עם רעיון, בחרנו מוצרים מובילים ביחד והנה לכם/ן- משלוח של בריאות. מוזמנים/ות להיות גם כן מקוריים ולאמץ את הרעיון.

מצרפת לכם/ן את המתכון למיני אוזני המן, זה סוגר את המשלוח בצורה מושלמת. הוספתי למשלוח כ-10 “מיני-מן”- אוזני המן קטנות עם טעם של עוד.

מדובר על אוזני המן קטנות שהבצק שלהן הוא פריך וחמאתי ויש להקפיד לעבד אותו כמה שפחות, כמו כן, בגלל הגודל, יש להיות זהירים עם כמות המילוי ולשים ממנו בפרופורציה.

“מיני-מן”- אוזני המן קטנות ומתוקות של כרמל

כמות- כ-60 מיני אוזני המן

החומרים:

לבצק-

200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

2 כוסות מלאות של קמח לבן

שקית שלמה של אבקת סוכר

1/2 כפית אבקת אפייה

1/4 כפית מלח

1/3 כוס חלב (אפשר להמיר לחלב שקדים)

1 כפית תמצית וניל איכותית

אבקת סוכר לקישוט

למלית-

ממרח חלבה-דבש של משק לין (או כל ממרח בו תבחרו)

כמה קטנות, ככה משגעות צלמת: כרמל מילנר-סער

אופן ההכנה:

יש להכניס למעבד מזון קמח, חמאה, אבקת אפייה, אבקת סוכר, תמצית וניל ומלח, להפעיל הכל ביחד עד שנוצרת תערובת פירורית, לאחר מכן להוסיף את החלב ומעבדים ממש עוד רגע קט. (להקפיד לא לעבד יותר מדי).

את הבצק שנוצר יש לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקרר לשעה וחצי. לאחר תום הזמן, יש להפעיל את התנור על 180 מעלות ולפרוס על השיש נייר אפייה מקומח היטב.

מרדדים היטב את הבצק לעובי של כ-4 מ”מ וקורצים לעיגולים קטנים. (ניתן גם גדולים אם רוצים אוזני המן בגודל רגיל). בעזרת כפית קטנה (אספרסו), יש להניח מעט מהממרח באמצע של העיגול ואז מקפלים את החלק התחתון כמעט עד לחצי ואת שני השוליים, צובטים בעדינות עד לקבל צורה של אוזן המן. חשוב להדק קלות כדי שהמילוי לא יצא החוצה. מעבירים לתבניות אפייה ואופים בתנור שחומם מראש במשך כ-20 דקות בלבד, עד שהשוליים מעט הזהיבו (השאר נותר בהיר, זה בסדר).

מוציאים החוצה ומצננים כחצי שעה ואז מפזרים מעל הכל אבקת סוכר. שומרים בתוך כלי אטום (לא במקרר) ולא שוכחים/ות כמובן, לארוז יפה יפה ולצרף למשלוח המנות.

משלוח של בריאות ובונוס של מיני אוזני המן צלמת: כרמל מילנר-סער

בתיאבון ושיהיה חג פורים שמח, מבדח ובריא!

כרמל 


קישור לכתבה באתר סלונה:

http://saloona.co.il/picanteria/?p=1463

שתף את הדף