מערכת‭ ‬החיסון‭ ‬ואירידולוגיה

מערכת החיסון שלנו מורכבת ממיליוני תאים, רקמות ואיברים ולה תפקיד מרכזי בהישרדות שלנו, כיוון שהיא מגנה עלינו מפני פולשים זרים - וירוסים, חיידקים, פטריות ופרזיטים. למערכת החיסון יש יכולת להבחין בין תאי הגוף לבין תאים וחלבונים זרים. כל חומר זר שמעורר את המערכת החיסונית לתקוף נקרא אנטיגֶן. במצב מאוזן ותקין מערכת החיסון תוקפת חומרים זרים.

לעיתים מערכת החיסון מזהה–בטעות - את רקמות הגוף כחומר זר ותוקפת אותן, וכך נוצרות מחלות אוטואימוניות. פעילות שגויה אחרת של מערכת החיסון היא תקיפה של חומרים זרים בלתי מזיקים, כמו אבקנים או קרדית האבק, פעולה שגורמת להתפתחות אלרגיה או מחלה שבבסיסה אלרגיה. במקרה כזה החומר שמערכת החיסון תוקפת נקרא אלרגן.

גורמים שונים משפיעים על תפקוד מערכת החיסון ובהם: שינה איכותית, פעילות גופנית, מערכת עיכול בריאה, תזונה מאוזנת ורמות סטרס.

הכול קשור בכל

לפי הגישה האירידולוגית והנטורופתית הגוף שלנו הוא רקמה אחת שבה מתקיימים יחסי גומלין בין מערכות הגוף, ובאופן הזה מערכת החיסון משפיעה ומושפעת ממערכות אחרות בגוף. למשל: חלבוני מערכת החיסון תלויים בתזונה שאנחנו אוכלים ובתפקוד תקין של מערכת העיכול. מערכת העצבים נכנסת לתפקיד כשאנחנו במתח, המוח שולח מסרים לבלוטות האדרנל, ואלו מפרישות הורמוני סטרס, שמחלישים את מערכת החיסון.

מהי אירידולוגיה?

מקור המילה Iri  dology הוא במילה Iris: קשתית העין. האירידולוגיה היא שיטת אבחון עתיקה המסתמכת על הקשר הגנטי שבין הצבע, הפיגמנטציה והמבנה של קשתית העין (החלק הצבעוני של העין) ובין הגוף כולו.

גוון הקשתית משתנה עם השנים ועם כל שינוי בבריאות הגוף, וכל שינוי משקף את המצב הפנימי של הגוף בכל רגע נתון. לא רק צבע הקשתית מעיד על הגוף, אלא גם המבנה  )הטופוגרפיה(שלה: חולשות גופניות מיוצגות באזור המתאים בקשתית העין כתזוזות מבניות של סיבי הקשתית או ככתמי צבע. זהו כלי אבחון וטיפול המצביע על מצבו הגופני והנפשי של המטופל, על אישיותו הבסיסית, על סוגי המזון שייטיבו לגופו ועל צמחי המרפא שיועילו לו.

על מה מסתכלים?

העיניים הן כמו ציור, וכל עין היא יצירה ייחודית הכוללת סימנים וגוונים שמעידים על מצב מערכת החיסון.

סימנים בקשתית העין הקשורים למערכת החיסון:

שרשרת פנינים - סימן שנראה כמו שרשרת פנינים שמקיף את שולי הקשתית הוא סימן תורשתי, המצביע על רגישות של מערכת החיסון, כגון: נטייה לדלקות גרון, אלרגיות, נזלת, בלוטות לימפה נפוחות.

חומציות יתר - חומציות יתר מעידה על היחלשות של מערכת החיסון, וזהו למעשה מצב של דלקת כרונית בגוף, שבו דלקת תופיע בקשתית באופן שונה על פי צבעה:

בעיניים חומות הדלקת תבוא לידי ביטוי בשיופי צבע בהירים (גוונים בהירים יותר מצבע היסוד של הקשתית. בעיניים כחולות היא תתבטא כצבע כחול-לבן.

טיפול מערכתי

אני מאמינה בטיפול כולל. האירידולוגיה עוזרת לנו להבין מה יתרום לנו לחיזוק ולבריאות גופנו, איפה אנחנו 'חלשים', והיא כלי בארגז הכלים של שמירה על הגוף האחד והיחיד שיש לנו.

חשוב לשמור על תזונה טבעית ואיכותית: ירקות ופירות, דגנים מלאים, קטניות, דגים מהים הצפוני כמו סלמון פראי או פורל, שומנים בריאים כמו שמן זית, שקדים ואבוקדו, מייפל אורגני וסוכר קוקוס.

אני ממליצה להתמקד בירקות ובפירות הללו: שורש ג'ינג'ר, שום, בצל, כורכום, כרוב, כרובית, ברוקולי, פטל, חמוציות, אוכמניות, פלפל אדום, עלים ירוקים אורגניים, רימון ותפוח עץ, ובצמחים מחזקים: קמומיל, אסטרגלוס, אורגנו, סמבוק שחור, אכינצאה ואנדרוגרפיס.

כמובן שכל מקרה יש לבחון לגופו, וכשאני אומרת לגופו, אני מתכוונת לעיניו


רוצים לדעת עוד? 
רומי גואטה חוכמה - נטורופתית ואירידולוגיה מומחית, מייסדת 'שיטת רומי' המשלבת אבחון אירידולוגיה וטיפול נטורופתי טבעי ומחברת הספר 'כטוב בעיניכם'.

כתובת האתר www.hochma.co.il

מייל rhochma@gmail.com

נייד – 052-8781537  /   טלפקס – 09-7745305
שתף את הדף