שבועות כמו שהטבע התכוון...

חג השבועות נחוג יום לאחר סיום ספירת העומר בת שבעת השבועות.                         

 שמותיו הנוספים של החג "חג הקציר" ו"חג מתן תורה" מתייחסים לקצירת החיטים ולמסורת לפיה ביום זה נערך מעמד הר סיני....

מאפיין החג העיקרי, מימים ימימה, הוא הבאת הביכורים, שהם הפירות הראשונים של השנה משבעת המינים- גפן, תאנה, תמר,רימון, זית, חיטה ושעורה, בהם התברכה ארץ ישראל. את הביכורים היו מעלים לירושלים אל כהני בית המקדש.

אז איך הגענו לחג הגבינות?

אכילת הגבינות אינה מקושרת בתורה לחג השבועות, בעבר נהגו לסמל את החג בכך שקישטו בירק את בתי הכנסת כסמל לביכורים ולחיטים ולהרמוניה עם הטבע. נמנעו מצריכת בשר, והתמקדו בפירות החיטה ומוצרים מהצומח המתחברים למשמעויות של חג ביכורי האדמה.

מראשית מדינת ישראל ועד היום.. החג זכה לשיווק רב סביב מוצרים מסוימים וכך הפך לחג של עוגות הגבינה....

איך החג, כפי שהוא, משפיע על מערכת העיכול שלנו ובריאותנו?

מחקרים רבים הראו שככל שמתבגרים, רמת הלקטאז במעי, האנזים שתפקידו לפרק את סוכר החלב, פוחתת ולמרבית האוכלוסייה יש קושי בעיכול לקטוז.  

אם משלבים את העובדה שהקזאין (חלבון החלב) הוא חומצי במיוחד, ובשילוב עם מחקרים שמצאו כי צריכת מוצרי חלב פרה מעלים סיכון לאוסטיאופורוזיס ולרמות אינסולין גבוהות.. כמו גם לבעיות בלב ובעור... אם כבר בוחרים לצרוך חלב ומוצריו רצוי לבחור בחלב אורגני ללא תוספת הורמונים, בעיקר חלב עיזים המכיל פחות לקטוז ופחות כולסטרול או חלב בופאלו שיש בו פחות לקטוז ויותר סידן. ניתן גם להימנע לגמרי ממוצרים אלה על ידי תחליפים כדוגמת חלב סויה, חלב אורז, חלב שקדים, חלב שיבולת שועל וגבינות טבעוניות... 

 

חג שבועות שמח!

שתף את הדף