איילה פישביין

איילה פישביין,

תזונאית קלינית הוליסטית עם התמחות בצפיפות העצם, ירידה במשקל ואכילה רגישה

עים להכיר, שמי איילה, אמא ל 3 ילדים גדולים ובת זוג לאסף.
בעלת קליניקה פרטית בעין עירון. מטפלת בתזונה טבעית מותאמת אישית, עם התמקדות באוסטאופורוזיס, בירידה במשקל ואכילה רגשית. 
בנוסף מטפלת ברברסינג, שיאצו ודיקור. מדריכה קבוצות פילאטיס והליכה נורדית. 

כדי להגיע לריפוי אמיתי יש צורך באיזון בין הגןף לנפש.
כל מצב של מחלה, כאב פיסי או נפשי, חוסר שקט, פחד, חרדה, יושב על מקום רגשי.

יש 5 עוגנים בחיים שלנו שעליהם מתבססת הבריאות הפיסית והנפשית שלנו :
תזונה
תנועה
שינה
נשימה
תמיכה
 
בחיים האישיים שלי בתשומת לב על שילוב בין 5 העוגנים. 
מעבר לעבודה מתנדבת בקהילה בכמה פרויקטים קהילתיים. תורמת ונתרמת.

לפרטים נוספים:
דף פייסבוק  https://www.facebook.com/profile.php?id=100002276363335
מספר ליצירת קשר 050-7988902

ההבדל העצום בין נשימה מהאף לנשימה מהפה


"הנשימה היא החיים, החיים הם הנשימה.
הארכת הנשימה תאריך את החיים"
(ביטוי בסנסקריט)


כולנו יודעים שאנחנו לא צריכים לחשוב לנשום, כיוון שזאת פעולה אוטומטית וזה קורה מעצמו בצורה פסיבית.
להכניס אוויר, להוציא, סך הכל תהליך, שמשאיר אותנו בחיים בצורה די פשוטה. לא נותר לנו לדאוג לדבר מלבד לאיכות האוויר ולשמירה על פתחי הכניסה שלו פתוחים. 
השאלה אם אנחנו מפיקים את התועלת הבריאותית המקסימלית מהנשימה, והאם יש דברים פשוטים שניתן לשנות ולהפיק ממנה יותר. 
זה שאנחנו נושמים לא בהכרח אומר שאנחנו מספקים לגוף את מה שהוא צריך. רבים מאיתנו לא נושמים נכון, וכתוצאה מכך סובלים מדברים שלכאורה לא נראים קשורים לנשימה.


באף שלנו יש ממברנות ריריות, שמחממות את הנשימה לטמפרטורת הגוף ובו בזמן מסננות ממנה ווירוסים, בקטריות, אבק ואלרגנים. כל הפולשים האלה היו עלולים לגרום לזיהום ולגירוי אילו נכנסו לריאות. 

הרירית היא קו הגנה הראשון של גוף. היא נמצאת כל הזמן בתנועה ואוספת פסולת שנשאפה דרך האף ומשנעת אותה במורד הגרון לקיבה, שבה היא מעוקרת באמצעות מיצי הקיבה החומציים, מועברת למעיים ומסולקת מהגוף. 
הלחות הקבועה בתוך תעלות האף מסייעת אף היא לאנזימים המצויים באף לבלום כניסה של מזהמים. מכאן חשיבות שערות האף העדינות שלנו.

לנשום מהאף מבטיח שנת לילה טובה עם מנוחה נעימה ויעילה לכל מערכות הגוף והנפש כמו גם היא בריאה יותר לריאות, למערכת העצבים ולרוגע שלנו. נשימה מהפה עלולה ליצור נשימה קצרה ושטחית שמגיעה רק לחלק העליון של החזה והריאות. נשימה לאזורים אלה מאפיינת מצבי סטרס ומתח.

כאשר אנו נושמים דרך האף מתאפשר לנו לשאוף פנימה שאיפות עמוקות יותר. כך שנכנס אוויר לחלק התחתון של הריאות. הפעלה של חלק זה שולח יותר חמצן לכל חלקי הגוף. חמצן רב יותר תומך בהתחדשות, הבראה ותפקוד תקין של התאים והרקמות באיברים השונים.

לנשום דרך הפה מייבש את הלשון והחניכיים כך שנוצרת חומציות יתר בתוך הפה שמעודדת ריקבון. החשיבות של הלחות בתוך הפה היא בשמירה על בריאות השיניים והחניכיים. ניתן להמחיש זאת שכאשר הפה פתוח כל שעות היום או כשישנים עם פה פתוח בלילה נוצר ריח פה לא נעים.
בזמן השינה נשימה דרך הפה מגבירה את הסיכוי לנחירות ולסתימה קבועה בתעלות האף. חשוב להדגיש שבמצב בו קיימת סתימה קבועה באחת מתעלות האף מומלץ להיוועץ ברופא מומחה שיבדוק האם יש בעיה במחיצות האף או בסינוסים.


כמו כן, נשימה בשינה שמבוצעת דרך הפה היא סמן לשינה לא טובה. זאת  מפני שהגוף מתאמץ לנשום חמצן חדש ונקי וכך אין מנוחה יעילה. שינה עם כניסת אוויר דרך הפה עלולה להיות סמן אזהרה לסכרת, לבעיות לב ואף אינדיקציה מקדימה לדום לב בשינה. 


נשימה מהפה עלולה ליצור נשימה קצרה ושטחית שמגיעה רק לחלק העליון של החזה והריאות. נשימה לאזורים אלה מאפיינת מצבי סטרס ומתח. כך שלנשום מהפה מדמה עבור גופנו מצבי סכנה ולחץ. זאת מפני שבנשימה מהפה קשה לקחת שאיפה עמוקה ולמלא את היטב את הריאות. כמו כן עשויה להיווצר נשימת יתר, היפר ונטילציה שאף היא מגבירה את התגובתיות שלנו למצבי מתח ולחץ.


במצבים קיצוניים יש לנשימה מהפה השפעה שלילית על צורת ותפקוד השפתיים, שרירי הלסת ואף פגיעה ביישור של השיניים. זאת מפני שבנשימה מהפה משתנה מיקום הלשון בחלל הפה, שריר הלשון מתאמץ כדי שהאוויר ייכנס פנימה ויש לכך השפעה שלילית על עבודת שרירי הפה והפנים.


זה קסמו של האף וכוח ריפוי שלו.
מי שיתרגל נשימה מהאף מבטיח לעצמו חיים בריאים יותר.  

שתף את הדף