חשיבותו של הברזל בגוף

ברזל הוא המינרל המצוי בכמות הגדולה ביותר בגופנו


הברזל נחוץ למגוון רב של תפקידים חיוניים, בין היתר הברזל מסייע לנשיאת חמצן ברחבי הגוף, לחילוף חומרים ולתהליכי גדילה והתפתחות קוגנטיבית. מאחר ותפקידו העיקרי הוא העברת החמצן מהריאות לכל תאי הגוף, הברזל חיוני לגוף כמו האוויר לנשימה.
מחסור בברזל יכול לבוא לידי ביטוי בתחושת עייפות, חולשה, כאבים בחזה, סחרחורות, בחילות, נשירת שיער, ציפורניים שבריריות  וחוסר תיאבון. 
כאשר המחסור הוא התחלתי ניתן לשפר את רמת הברזל  על ידי תזונה נכונה. ישנה חשיבות גדולה ליעילות הספיגה של הגוף כאשר הברזל מגיע מהתזונה.
מקור טוב לברזל נמצא בבשר אדום וכבד בפרט,דגים, ירקות ירוקים, דגנים, קטניות, אגוזים ופירות מיובשים. 
לרוב ברזל מהחי נספג בגוף טוב יותר מברזל מן הצומח. מומלץ להרחיק מהברזל  מזונות שעלולים לעכב ספיגתו כמו קפה, תה, קולה ומזונות עשירים בסידן .

כן רצוי לשלב עם הברזל אכילה של מזונות עשירים בוויטמין  C  כמו גמבה, עגבנייה, מיץ תפוזים, קיווי וכו'. 


חשוב להגביר את צריכת הברזל שלכם בנסיבות ותקופות מסוימות בהן הגוף נזקק לכמות גדולה יותר של תאי דם אדומים – למשל בעת ההיריון שבמהלכו העובר זקוק לאספקה משמעותית ומוגברת של דם. אוכלוסיות נוספות שחשופות לסיכון מוגבר לפתח חוסרים הן טבעונים וצמחונים, ספורטאים, נשים הסובלות מדימום כבד ומתמשך במהלך המחזור החודשי , תינוקות ואנשים מבוגרים שהתזונה שלהם כבר דלה ורמת הספיגה שלהם נמוכה.
תוסף תזונה איכותי יכול להיות אמצעי נוח ויעיל לחידוש מאגרי הברזל בגוף. בחיפוש אחר כזה נרצה לבדוק את יעילות הספיגה, נוחות השימוש וחומרת תופעות הלוואי. 


תוספי הברזל הנוזליים של גרמזה פלורדיקס ופלורויטל בעלי כמה יתרונות בולטים מבחינת ספיגה. הם עשויים מסוג ברזל גלוקונט שצורתו מתפרקת בקלות בקיבה ועוזרת להתגבר על תופעות לוואי כמו עצירות ואי נעימות בטנית. שתי פורמולות אלו משלבות צמחי מרפא ורכזי פירות וירקות שגם כן תורמים לספיגה ולעיכול מיטבי ובין היתר עשירים בויטמין C. עצם היותם נוזליים הם מקלים על כל מערכת העיכול והכבד ולכן בכמות יחסית קטנה מגיעים לתוצאות הרצויות. 

*********************

הפלורויטל הינו מוצר כשר, טבעוני ,אינו מכיל דבש, ללא גלוטן ומתאים לילדים מגיל שנה.

הפלורדיקס מכיל דבש ואינו טבעוני ומתאים לילדים מגיל 4.

נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים – יש להיוועץ עם רופא לפני השימוש.


מאת: שירי רם, נטורופתית מבית מורז, צמחי מרפא

 
שתף את הדף